Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując potencjalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

agencja 360 kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście opracować swój własny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on właściwy technicznie oraz banalny.